Monday, June 18, 2012

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ


dhammaransi.net@gmail.com မွ ေပးပို႔သည့္ေမးပါ။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ
(၁၂၃၉ - ၁၃၁၄)

၁၂၈၂ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကွၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၃ - ရက္ အဂၤါေန႕ ညဥ့္ ၁၀-နာရီ အခ်ိန္ခန္႕။။
ကိုရင္ႀကီး ဦးက၀ိသည္ စြန္းလြန္းရြာေတာင္ဘက္ရွိ ေမာင္ရင္ေပၚေခ်ာက္၌ တစ္ကိုယ္တည္း တရားရွဴမွတ္ေန၏ ။ ေကာင္းကင္မွ တ၀ီ၀ီအသံႀကီးမွာ ႀကက္သီးထ ေလာက္ေအာင္ ျမည္ဟည္းေန၏ ။ သတိ သမာဓိ ပညာထက္သန္ညီမွ်စြာ ရွဳမွတ္ ေနရာမွ အသံၾကားရာ အထက္သို႕ ေမာ့ၾကည့္လို္က္ရာ ေငြေစာင္းတန္းႀကီးမွ နတ္ရထားပ်ံႀကီးတစ္စင္း အရွိန္ျပင္းစြာ မိမိထံသို႕ တည့္တည့္ႀကီး ဦးတည္ဆင္းလာေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဦးက၀ိကား နတ္ရထားပ်ံ ႀကီးကိုဆက္၍ မၾကည့္ေတာ့ဘဲ မိိမိတရားကိုပင္ ရွဳမွတ္ၿမဲ ရွဳမွတ္ေနလိုက္သည္။
ဦးက၀ိသည္ တရားကိုသာဖိ၍ မိမိရရရွဳမွတ္ေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ သိသိသာသာ ေပါ့၍ ေပါ့၍လာ၏။ အိကနဲ ၿငိမ့္ကနဲ သိမ့္ကနဲ ျဖစ္ကာ အေပၚသို႕ ေျမာက္တက္သြားသည္ဟု ထင္၍ မ်က္စိကိုဖြင့္ၾကည့္လိုက္ရာ ေစာေစာက ေတြ႕လိုက္ရေသာ ရထားပ်ံႀကီးမွာ မိမိေအာက္ သို႕ ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရျပန္သည္။
ထိုရထားျပန္ႀကီး၏ ေတာင့္ေလးေထာင့္တြင္ နတ္မင္းႀကီးေလးေယာက္ႏွင့္ လက္ယာဘက္တြင္ သိၾကားမင္း ကိုေတြ႕ရ၏။ အားလံုးအရိုအေသျပဳေနၾကသည္။
တစ္ေန႕ကပင္ ေက်ာင္းအနီး၌ မႈိပြင့္ႀကီးတစ္ပြင့္ေတြ႕၍ ႏုတ္လိုက္ရာ မႈိငံုမႈိျမစ္ပါမက်န္ တစ္အံုလံုးကၽြတ္ထြက္လာသည္ကို ေတြ႕ရကတည္းက ``အျမတ္ျပတ္လံံုး၀ အကၽြတ္ တရား ရေတာ့မည္´´ ဟုယူဆ ကာ အရိုးေၾကေၾက အေရခန္းခန္း မထတမ္းႀကိဳးစားခဲ့ရာ ယခုနတ္ သိၾကားမ်ားကို တပ္အပ္ေတြ႕ျမင္ရျပန္ေသာအခါ -
`ငါ႕အားတရားထူးရေတာ့မည္ျဖစ္၍ လာေရာက္ေစာင့္ၾကသည္´ ဟုထင္မွတ္လိုက္ ၏။
နတ္ရထား ႏွင့္ နတ္သိၾကားတို႕ကို ဂရုမမူပဲ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခုတည္းျဖင့္ တစ္ရွိန္ တည္း တစ္သန္တည္း ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အသက္ကိုပင္စြန္႕လႊတ္၍ အားထုတ္ရာ ထိုေနရာ၌ပင္ ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူေလ၏။

ဘ၀မ်ားစြာ ကမၻာထုတ္ခ်င္း ျမင္ေတာ္မူပံု
အတန္ၾကာေသာအခါ သတိရလာ၍ ေစာေစာက နတ္ရထားႀကီးကို ၾကည့္လိုက္ရာ မရွိေတာ့ေပ။ အထက္သို႕ေမာ့ၾကည့္လိုက္ရာ နတ္သိၾကားမင္းႏွင့္ နတ္မင္းႀကီးေလးေယာက္ တို႕သည္ `အခ်င္းတို႕ ၊ လူ႕ျပည္၌ ရဟႏၱာ တစ္ပါးေပၚထြန္းေနၿပီ ။ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾက ကုန္ေလာ့´ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနသည္ကို သိျမင္ေတာ္မူ၏။
ထုိ႕ေနာက္ အနီးအပါးရွိ ဘုမၼစိုး၊ ရုကၡစိုးနတ္မ်ားႏွင့္ တကြ နတ္ျဗဟၼာမ်ား တစ္သုတ္ၿပီး တစ္သုတ္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္မွာ ၾကည့္၍မဆံုးႏိုင္ေအာင္ရွိေတာ့သည္။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးလံုး ထူးထူးျခားျခားၿငိမ္းခ်မ္း၍ လန္းဆန္း ၾကည္လင္စြာျဖင့္ စၾက၀ဠာ ကမၻာေလာကဓာတ္ ႀကီးကို လွမ္းေမွ်ာ္၍ ၾကည့္ေတာ္မူရာ အထက္ ဘ၀ဂ္ ေအာက္အ၀ီစိ ရွိရွိ သမွ် ငရဲျပည္လူ႕ျပည္နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္ အားလံုးကို ဒိုးယိုထုတ္ခ်င္း ဟင္းလင္းအျပင္ အကုန္စင္ႀကီး ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူရေလ၏။ သတၱေလာက သခၤါရေလာက ၾသကာသေလာက ေလာကႀကီးသံုးပါး လံုးကိုလည္း အႏုစိတ္ ၀င္စားသံုးသပ္ေတာ္မူ ႏိုင္ေလသည္။
ထိုေနာက္မိမိဘ၀ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားေနမိ၏။
ျမင္းျခံၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္ စြန္းလြန္းရြာ ဦးသန္႕ - ေဒၚတုတ္တုိ႕မွ ၁၂၃၉ ခုႏွစ္ တေပါင္း လဆန္း ႏွစ္ရက္ တနလၤာေန႕ နံနက္ေလးခ်က္ မတီးမီဖြားျမင္။
ျမင္းျခံမင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ထံ စာသင္ေသာ္လည္း စာမတတ္သျဖင့္ ၁၅- ႏွစ္ သားတြင္ ေက်ာင္းမွထြက္။
ဖခင္ ႏွင့္အတူ အေရးပိုင္ရံုးတြင္ ယပ္ေလႀကိဳးဆြဲရေသာ မင္းေစအလုပ္။
အသက္ ၃၀ တြင္ အလုပ္မွထြက္၍ ေတာင္ယာလုပ္ကိုင္စား . . .
အသိဥာဏ္လြန္စြာခ်ိဳ႕ငဲ့လွေသာ မိမိ၏ လက္ရွိဘ၀ႏွင့္ အတုမရွိျမင့္ျမတ္လွေသာ အရဟတၱဖိုလ္ဆုႀကီးကို အၿပီးတိုင္ ရေတာ္မူျခင္း၏ ေရွ႕ျဖစ္ေနာက္ေဟာင္း အေၾကာင္းမ်ားကို ဆက္လက္၀င္စား ကာ ၾကည့္ရွဳေတာ္မူ၏။
ဦးက၀ိ အရွင္ျမတ္ႀကီး ရရွိေတာ္မူေသာ အရဟတၱဖလ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ေတာ္သည္ ပုေဗၺနိ၀ါသာ ႏုႆတိဉာဏ္၊ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ ႏွစ္ပါးႏွင့္ အတူ ပု-ဒိ-အာ ဟူေသာ ၀ိဇၨာသံုးပါးလံုး ရေတာ္မူသျဖင့္ `ေတ၀ိဇၨ သံုးပါးလံုး ရေတာ္မူသျဖင့္ `ေတ၀ိဇၨ ရဟႏၱာ´ ဟုပင္ ဆိုရေပမည္။´
`အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ ကုုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို လုပ္ခဲ့၍ ဤသို႕တရားထူးရေလသ နည္း´ ဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ ေသာအခါ ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က မိမိျပဳခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္းမႈကို ဤသို႕ျမင္ေတာ္မူေလ၏။

ဦးက၀ိ ေထရာပဒါန္

တသေႏၶေပ တစ္ေပလ်ဥ္းလ်ဥ္း တညွင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု သက္တံု တက္တံု ဆူႀကံဳ နိမ့္ျမင့္ တျဖင့္ တစ္ပါး ဆံုလည္ႏြားသို႕ ေျပးသြားက်င္လည္ခဲ့ရေသာ ဘ၀သံသရာတစ္ ခြင္၌ အမွ်င္မျပတ္ လူနတ္တိရစၧာန္ ေနာက္ေၾကာင္းလွန္၍ ျပန္ၾကည့္မဆံုးေအာင္ ရွိေနေတာ့၏
ထိိုဘ၀မ်ားစြာတြင္ ယခုအခါ တရားထူးရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္း ဥပနိႆယ ကုသုိလ္ကံ ေထာက္မပံုကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္၌ ေက်းသား ( ၾကက္တူေရြး) ျဖစ္ခဲ့သည္ကို ျမင္ေတာမူ၏။ ထုိေက်းသားမွာ ဘုရားရွင္အား လြန္စြာ ၾကည္ညိဳ လွသျဖင့္ အေတာင္ ႏွစ္ဖက္ထိပ္မွာ ယွက္၍ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူး သစ္သီးဆြမ္း လွဴခဲ့ဖူးသည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ ထုိကုသိုလ္ေၾကာင့္ လူ႕ျပည္နတ္ျပည္တို႕၌ ေလာကီစည္းစိမ္မ်ား သူမတူေအာင္ ခံစားရသည့္ ဘ၀မ်ားကိုလည္း ျမင္ေတာ္မူ၏။
ထိုမွ ေနာက္ဘ၀တစ္ခုတြင္ တကၠသိုလ္ျပည္၌ လြန္စြာထင္ရွားေသာ သမားေတာ္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ဖူးရာ ေဆးပညာျဖင့္ သတၱ၀ါတို႕အား ကယ္မရခဲ့ဖူးသည္ကို ေတြ႕ရျပန္၏။ `ထိုဘ၀က ေတြ႕ႀကံဳဆက္ဆံ ခဲ့ရဖူးသူတိုင္း ယခုအခါ ငါ့ထံသုိ႕လာေရာက္၍ ကိေလသာ ကင္းေ၀းေအာင္တရားတည္းဟူေသာ ေဆးကိုစားသံုးၾကလိမ့္မည္´ ဟုလည္းျမင္ေတာ္မူ၏။
( ယခုဆရာေတာ္၏ ေ၀ေနယ်မ်ားလည္း ေဆးဆရာႀကီး ဘ၀ကေ၀ေနယ်မ်ား ျဖစ္ဟန္တူ၏။)
၅၅၀ ဇာတ္ေတာ္ ဇာတ္ေပါင္းခန္းမ်ားကို သတိျပဳဖြယ္ျဖစ္၏။ ဉာဏ္မမီသူ တုိ႕က ၅၅၀ ကို ဒ႑ာရီ ပံုျပင္ပမာ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ထင္မွတ္တတ္ၾကရာ ပညာဦးစီးေသာ သဒၶါတရားကို ေမြးျမဴၾကရာ၏။
အလုပ္ခြင္၌ ျငင္းဆန္ရုန္းကန္ေနေသာ သတၱ၀ါတို႕ကို စည္းရံုးေခ်ခၽြတ္ရာ၌ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ ၅၅၀ ဇာတ္မ်ားသည္ အဘုိးကေျမးကို ေျပာျပေသာ ပံုျပင္မ်ိဳးမဟုတ္။ တစ္ခ်ိန္က အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ပုေဗၺနိ၀ါသ အဘိဉာဏ္ျဖင့္ ဇာတ္ေၾကာင္းလွန္ ျပေတာ္မူျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးက၀ိက ေထာက္ျပေလၿပီ။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သာသနာေခတ္တြင္ သု၀ဏၰဘူမိသထံုျပည္၌ မႏုဟာမင္းႀကီး၏ ဆရာ ဘားမဲ့ဆရာေတာ္ ဘ၀လည္း တစ္ဘ၀ျဖစ္ခဲ့ရဖူးေၾကာင္း ေတြ႕ေတာ္မူ၏။
ယခုဘ၀ မိခင္ေလာင္းေဒၚတုတ္၏ ၀မ္းၾကာတိုက္၌ ဆိုက္ေရာက္ကိန္း၀ပ္ မည္ရွိစဥ္ ဖခင္ႀကီး ဦးသန္႕၌ အိမ္မက္ျမင္၏။
ရည္ရည္မြန္မြန္ လူတစ္ေယာက္က `ဤအိမ္ ၌လာ၍ေနပါရေစ´ ဟုေျပာရာ `ဆင္းရဲလြန္း၍ မေနခ်င္ပါႏွင့္´ ဟုေျပာသည္ကို မရ၍ လက္ခံရသည္ဟု ဦးသန္႕က ေျပာခဲ့ဖူး ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ `ေမာင္ေက်ာ္ဒင္´ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ အသိဉာဏ္ေရာ ဥစၥာပါ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္စြာ အသက္ရွည္ခဲ့ရရွာ၏။ က်င္လည္ခဲ့ရေသာ ဘ၀မ်ားမွာလည္း အမ်ားအားျဖင့္ အဟိတ္တိရိစၧာန္ ဘ၀သာလွ်င္ မ်ားျပားခဲ့သျဖင့္ ပစၧိမဘ၀ိက (ေနာက္ဆံုး) ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ ရသည့္ ယခုဘ၀၌ပင္ အသိဉာဏ္ပညာအားနည္းေတာ္မူရ၏။ ဘ၀ငါးရာတြင္ လူအျဖစ္ ႏွစ္ဘ၀သာ ရခဲ့သည္ဟု ေဟာေတာ္မူဖူးသည္။
ဗုဒၶစာေပ၌ `ေထရာပဒါန ပါဠိေတာ္´ လာ မေထရ္ႀကီး `မည္သည့္မည္သည့္ ဘ၀က မည္သို႕မည္သို႕ေသာ ေကာင္းမႈကို ျပဳခဲ့၍ လူ႕ျပည္နတ္ျပည္ ၌ မည္သို႕ခံစားခဲ့ၾကရပံု၊ ဤဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္၌ မည္သို႕ေသာ တရားထူးမ်ားကို ရခဲ့ၾကပံု´ အသီးသီး ျပန္လည္ ၍ ေဟာေတာ္မူၾကသည့္ ထံုးစံရွိေပရာ ဤျဖစ္ရက္မ်ားသည္လည္း `ဦးက၀ိ ေထရာပဒါန´ ဟုဆိုရမည္ ျဖစ္၏။ ဆုိသင့္၏။


ဂိုဏ္းဆရာ၏ တေဘာင္စကား

ဦးက၀ိေလာင္းလ်ာ `ေမာင္ေက်ာ္ဒင္´ သည္ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္စြာ မင္းေစဘ၀ ၀မ္းေက်ာင္းခဲ့ရစဥ္ အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ တစ္ရြာတည္းေန `မေရႊရည္´ ဆိုသူ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ႏွင့္ သင့္ျမတ္၍ သားသမီး ငါးေယာက္ ထြန္းကားခဲ့၏။ ေလးဦးမွာ ငယ္စဥ္ကပင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ၾက ရာ ကိုရွိန္ ေခၚ ကိုကံၫႊန္႕ တစ္ဦးသာလွ်င္ ရွိသည္။ အသက္-၃၀ တြင္ လခစားအလုပ္မွ ထြက္ ခဲ့ၿပီးေနာက္ မိဘလက္ငုပ္ ေတာင္ယာ အလုပ္ျဖင္ အသက္ေမြး ရ၏။
ကိုေက်ာ္ဒင္မွ ဦးေက်ာ္ဒင္ျဖစ္ကာ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွာလည္း တက္သုတ္ႏွင္၍ လာေတာ့၏။ ဘုရားရွင္ကဲ့သို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးမ်ား အနီးအပါးတြင္ ေဒ၀ီလ, ေကာ႑ည စေသာ ေလာကီ ဆရာမ်ားကပ္ေျမာင္၍ ရွိေနတတ္ ၾကသကဲ့သို႕ ဦးေက်ာ္ဒင္၏ အနီးအပါးတြင္လည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးစံတင္မွာ ေကာ႑ညပင္ ျဖစ္၏။ ဦးစံတင္အား `ေလာကီေမွာ္ ေအာင္သူ´ ဟုေျပာသူကေျပာ၍ `ရံခါ ကမၻာေစာင့္နတ္ႀကီးမ်ား ပူးကပ္ခံရသူ´ ဟု ဆိုသူက ဆိုၾကေလသည္။
ေလာကီႏွင့္ ေလာကုတၱရာသည္ ခြဲ၍မရသကဲဲ့သို႕ ထိုမျမင္ရေသာ ျဖစ္ရပ္ဆန္း မ်ားက လည္း ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား အနီးအပါးတြင္ ကပ္၀င္လာတတ္ေပသည္။
တစ္ေန႕တြင္ ဦးေက်ာ္ဒင္အိမ္သို႕ ဦးစံတင္ေရာက္လာ၏။ ခရီးေရာက္မဆိုက္ ဦးစံတင္က ေအာက္ပါ တေဘာင္ကို ရြတ္ျပသည္။
`` တစ္လိမ္ ႏွစ္လိမ္ လိမ္လို႕ရွဳပ္၊ အမယ္ဗုဓ္ကဲ့ သူ႕ခ်ည္ခင္။
ဘယ္သူငင္မွ သည္ရွဳပ္ေထြး၊ ရွင္းႏိုင္ပါ့မေလး ´´
`` ခ်ည္ခင္ႀကိဳ ခ်ည္ခင္ၾကား၊ လြန္းကေလးနဲ႕သြား။ ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ခ်ည္ေတာ္လႊတ္ပါလို႕၊ ပံုေတာ္၀တ္တဲ့ မေခြးရယ္၊
အနား စိမ္းေရာင္ျခယ္၊ အလယ္ျပာ ေဘာင္ကြက္နဲ႕၊ လက္ခတ္သံ
ကၽြန္းဖိုသား၊ ေသာင္းတိုက္ကၾကား။´´

ဦးစံတင္သည္ တေဘာင္ကိုရြတ္ျပၿပီး အဓိပၸာယ္ကိုပါဆက္၍ ရွင္းျပေနသျဖင့္ ဦးေက်ာ္ဒင္မွာ ဘုမသိဘမသိ နားေထာင္ရင္း အင္း… လိုက္ေနရျပန္၏။
``အမယ္ဗုဓ္ ခ်ည္ခင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲရွဳပ္ရွဳပ္ ရက္ကန္းစင္က်ရင္ ရွင္းသြားတာ ပဲ ကိုေက်ာ္ဒင္ရဲ႕။ အမယ္ဗုဓ္ေခၚတဲ့ ဒီဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ အ၀ိဇၨာ ခ်ည္ခင္ရွဳပ္ႀကီးကို သတိပ႒ာန္ ရက္ကန္းစင္မွာ သတိလြန္း တစ္လံုးတည္းနဲ႕ပဲ ကိုေက်ာ္ဒင္ ခင္ဗ်ား ရွင္းရလိမ့္ မယ္ဗ်ာ။´´
``အဲဒီအခါမွာ စြန္းလြန္းရြာ ေတာင္ဘက္ တကယ့္ရက္ကန္းစင္လဲ ေပၚလိမ့္မယ္၊ ရက္ကန္းစင္ေပၚတဲ့ ကၽြန္းဖိုကုန္းမွာ ခင္ဗ်ား သာသနာျပဳရလိမ့္မယ္။ သာသနာျပဳတဲ့အခါ ကၽြန္းတိုင္ႏွစ္လံုးလဲ ပါလိမ့္မယ္။´´ ``ဘုရားငုတ္တိုေရာင္ေတာ္လႊတ္´´ ဆိုတာက ပဋိပတၱိ သာသနာေတာ္ႀကီး ငုတ္တိုေနခဲ့တာ ျပန္ေပၚလာေတာ့ မယ္လို႕ ဆိုလိုတာပဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ ကိုေက်ာ္ဒင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ တရားလက္ခတ္သံကို တစ္ႏိုင္ငံလံုး ၃၁ ဘံုလံုးက ၾကားလာရမွာ´´ဟု ဆက္တိုက္ မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ေျပာလ်က္ရွိရာ . . .
``မြန္းစံတင္… ေတာ္စမ္းပါကြာ၊ ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ ေတြေျပာမေနစမ္းပါနဲ႕´´ဟု ဦးေက်ာ္ဒင္က မၾကား လိုဟန္ ေျပာလိုက္ေသာအခါ . . .
``ခင္ဗ်ားေစာင့္ၾကည့္ေသးတာေပါ့´´ ဟုေျပာလိုက္၏။

အေမွာင္ခြင္းမည့္ ဆီမီးတစ္ေထာင္
ဦးေက်ာ္ဒင္ႏွင့္ မေရႊရည္တို႕သည္ ထုိႏွစ္တြင္ အထုိက္အေလ်ာက္ ေသာင္သာသျဖင့္ ယာတစ္ကြက္ကိုပင္ ၀ယ္ယူကာ ဇနီးေမာင္ႏွံယာရွင္း ခုတ္ထြင္ေနၾကရာ-
``ရွင္ေရႊရည္ေရ႕ ၊ တို႕ဒီႏွစ္ ဒီယာထဲမွာ ႏွမ္းႀကဲၾကရင္ေကာင္းမယ္။ ႏွမ္းအတင္း ငါးဆယ္သာ ထြက္ပေစ၊ ဘုရားမွာ ဆီမီးတစ္ေထာင္ ပူေဇာ္ရေအာင္ေဟ့´´ ဟု ဦးေက်ာ္ဒင္က ေပါက္ျပားကိုင္၍ နားရင္း ေျပာလိုက္၏။
``ငါးဆယ္ အရပါနဲ႕ဦးေတာ္၊ ေလးဆယ္ပဲရရ ဆီမီးပူေဇာ္ရတာပ´´ ဟု မေရႊရည္က သစ္ျမစ္သစ္မႈိက္ ေကာက္ရင္း ခ်က္ခ်င္းျပန္ေျဖလိုက္သည္။
``ေအး ေကာင္းသေဟ့၊ ဂတိမဖ်က္တမ္းေနာ္´´ ဟုဦးေက်ာ္ဒင္က ေျပာဆိုကာ အတန္ငယ္ စကားရက္၍ စိတ္ကူးျဖင့္ အလွဴေပးၾကည့္လ်က္-
``ေရွးကလို အတီးအမႈတ္ေတြနဲ႕ ငါမသြားခ်င္ဘူးကြာ၊ ကေလးမေတြ လက္၀တ္ လက္စားေပ်ာက္ေနရင္ တို႕တာ၀န္ ျဖစ္ေနဦးမယ္၊ ရိုးရိုးပဲ သြားၾကမယ္´´ ဟုမေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ ေတာင္ယာခုတ္ရင္း စိတ္ကူးအလွဴ ေပးေနမိၾက၏။
မိုးက်၍ ႏွမ္းမ်ားႀကဲၾကရာ မိုးေခါင္ေနသျဖင့္ ႏွမ္းပင္မ်ား ေသလုေသခင္ျဖစ္သြား၏။ က်န္ ယာနီးခ်င္း အခင္းမ်ား ေသၾကကုန္၏။ ဦးေက်ာ္ဒင္၏ ႏွမ္းခင္းမွာမူ မေသမီမိုးရ၍ ထူးထူး ျခားျခား ႏွမ္းမ်ား ရခဲ့သည္။ မေရႊရည္ ေတာင့္တသည့္အတိုင္း အတင္းေလးဆယ္တိတိ တစ္လက္ ဆြမ္းမွ် မပိုမလိုရွိေလ၏။
ထိုႏွစ္ ၁၂၈၁ ၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႕တြင္ ဘုရား တရား သံဃာအား ဆီသံုးပိႆာ စီလွဴ၍ ပရိတ္တရား နာၾကားၾက၏။ ထိုႏွစ္တြင္ စီးပြားလည္းတက္၊ ေဒၚေရႊရည္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ကလည္း ကိုက္ညီ၍ ေဒၚေရႊရည္လည္း ပရိတ္နာလာသူမ်ားအား ေဆးကြမ္း လက္ဖက္ ျဖင့္ ဧည့္ခံရသည္ကို မေမာႏိုင္ေအာင္ ရွိေတာ့သည္။
ထိုေန႕ ေန၀င္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရြာ၏ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ေစတီေတာ္သို႕ သြား ကာ ဆီမီးပူေဇာ္ၾကသည္။ ဦးေက်ာ္ဒင္အား ေစတီအပါးမွာ မခြာ။ ဆီမီးေတာက္မ်ားကို တစိမ့္ စိမ့္ၾကည့္ရင္း ပီတိျဖစ္ေန၏။ ဆီမီးခြက္ထဲမွ မီးစာ အဖ်ားမွာ မည္း၍ မည္း၍ လာ၏။ ဆီမီး အၫႊန္႕ကေလးမ်ားက အဆက္မျပတ္ တဖ်တ္ဖ်တ္ တလွ်ပ္လွ်ပ္ တက္၍ တက္၍ လာ၏။ ဆီမ်ား ဆူေ၀၍ ပြက္လာ၏။ အခ်ိဳ႕ခြက္မ်ား မီးစာကုန္ ဆီခန္း၍ ၿငိမ္းသြား၏။
ဦးေက်ာ္ဒင္သည္ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္းက မီးပူေၾကာင့္ ဆူေ၀ကာ တဖ်စ္ဖ်စ္ ျမည္ေသာအသံႏွင့္ ဆီမီးခြက္မ်ား၏ ေတာက္ေလာင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈမ်ားက သူ႕အားဖ်ိဳးဖ်ိဳး ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္းႏွင့္ ၾကက္သီးေမြးၫွင္းထေစ၏။
ဇနကမင္းႀကီးႏွင့္ ကရ႑ကမင္းႀကီး တို႕အား အပြင္႕အသီးေၾကာင့္ ခက္ရြက္က်ိဳးရ ေသာ သစ္ပင္မ်ားက ေတာထြက္ရန္ တရားေဟာျပေနသကဲ့သို႕ ဆီမီးခြက္မ်ားကလည္း ဦးေက်ာ္ဒင္အား အဘယ္သို႕ေသာတရားကို ေဟာျပလိုက္သည္မသိ။ ဦးေက်ာ္ဒင္အား ခ်က္ခ်င္းထုိင္ကား ဘုရားကို လက္အုပ္ခ်ီ၍ ဆုေတာင္းလိုက္ေတာ့သည္။
`ယခုေနသာ ငါဆုေတာင္းရရင္ ဧကႏၱ ေတာင္းတိုင္းရမွာဘဲ´ ဟုလည္း ပီတိအဟုန္ ျဖင့္ ယံုၾကည္သက္၀င္ကာ -
``ဤသို႕ အလင္းေရာင္ ဆီမီးအလွဴေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္သည္ ရဟန္းျဖစ္ရပါလို၏။ ရဟန္းျဖစ္ေသာအခါ အကၽြႏ္ုပ္ တရားေဟာေျပာ ဆံုးမသည့္အတို္င္း သတၱ၀ါေတြ က်င့္ႀကံႏိုင္ ၾကပါေစ´ ဟု စိတ္အႀကံ ေပၚလာသည့္အတိုင္း ဆုေတာင္းလိုက္သည္။
ဆုေတာင္းၿပီးသြားေသာ္လည္း စိတ္ထဲတြင္ `ငါ ဘယ္လိုလုပ္ တရားေဟာႏိုင္မတံုး၊ စာမွမတတ္ဘဲ´ ဟူေသာ မိမိေတာင့္တခ်က္ကို အႏုတ္လကၡဏာ ျပသည့္ ေနာင္တ ပူပန္မႈက ၀င္လာျပန္၏။
`စာတတ္မွာသာ တရားေဟာႏိုင္မည္´ ဟု ထင္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တုိးတက္ ေအာင္လုပ္ႏိုင္သည္မွာလည္း ထိုစိတ္ပင္ျဖစ္၍ နိမ့္က်ေစႏိုင္သည္ မွာလည္း ထိုစိတ္ပင္တည္း။ မည္သို႕ျဖစ္ေစ ဆီမီးတစ္ေထာင္ အလင္းက အေမွာင္ခြင္းေလၿပီ။

မေသေသာတရား ရွာသင့္ၿပီ

`ပစၥည္းဥစၥာတက္လွ်င္ လူေသတတ္တယ္´ ဟူေသာ အစြဲက ဦးေက်ာ္ဒင္အား ဥပါဒါန္ ျဖစ္ေစ၏။ ထိုႏွစ္ ဦးေက်ာ္ဒင္ လင္မယား ထူးထူးျခားျခား စီးပြားတက္သည္။ ျမင္းၿခံ ၿမိဳ႕၌ ပလိပ္ေရာဂါျဖစ္၍ ေန႕စဥ္ သုသာန္၌ လူစည္ ကားေန၏။ သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ ရဟန္း နိမိတ္ႀကီးေလးပါး ထင္သကဲ့သို႕ ဦးေက်ာ္ဒင္၌လည္း ေသျခင္းတရားက အ ရိပ္နိမိတ္မ်ား ျပလ်က္ရွိ၏။
``ပလိပ္ေရာဂါထဲမ်ား ခုေနပါသြားရင္ ငါ့မွာဘာကုသိုလ္မွ မယ္မယ္ရရ အားကိုးစရာ မရွိေသးပါလား´´ ဟု နီး ကပ္ေသာေဘးႀကီးကို ေတြး၍ မိမိကိုယ္ကို စစ္ေဆးၾကည့္မိကာမွ ၾကက္သီးထေနမိ၏။
တေပါင္းလ၏ ညတစ္ညတြင္ ဦးေက်ာ္ဒင္သည္ အလန္႕တၾကားအိပ္ရာမွထကာ ဗလံုးဗေထြး မပီမသ အသံ ႀကီးျဖင့္ မေရႊရည္အား အိပ္ရာမွ လႈပ္ႏႈိးလိုက္သည္။ မေရႊရည္မွာ -
``ဘာလဲကိုေက်ာ္ဒင္ ရဲ႕´´ ဟု အလန္႕တၾကား ထူးထူးထထ ထထို္င္လိုက္၏။ ဦးေက်ာ္ဒင္မွာ ကတုန္ကရင္ ျဖစ္လ်က္ -
``ေရႊရည္ရ ငါ့ရင္ဘတ္စမ္းၾကည့္ပါအံုး၊ ငါေတာ့ေသရေတာ့မွာပါကြာ´´ ဟုုဆိုကာအိပ္မက္မက္ပံုကို ေျပာျပ၏ ``ေရွႊရည္ရယ္တို႕အိမ္ေရွ႕က မ႑ပ္ထဲမွာ ဘုရားဆင္းထုေတာ္ ႀကြလာၿပီး လႈပ္လႈပ္နဲ႕ ၿပံဳးေတာ္မူတာ ဖူးရတယ္ ဒါ နဲ႕ ငါက ညည္းလက္ထဲက ဆြမ္းအုပ္ကိုယူၿပီး ငါကိုယ္တုိင္ဆြမ္းကပ္ရတယ္ ၊ ဆြမ္းကပ္ေတာ့ဘုရားဆင္းထု က ေျပာ တယ္ `သတၱ၀ါေတြက တယ္ရွဳပ္တယ္၊ ငါယခုသာ စကားေျပာမယ္၊ ေနာက္မေျပာေတာ့ဘူးတဲ့´ ကဲပါဟယ္ ဘုရားမီးပူ ေဇာ္ရေအာင္ ငါ့ကိုဖေယာင္းတုိင္ေပးစမ္းပါ၊ ငါေတာ့ ေသရေတာ့မွာပါ ေနာက္ဆံုးကုသိုလ္ လုပ္ရေအာင္ ဘုရားႀကြ လာၿပီး သတိေပးတာေနမွာပဲ´´ ဟုေျပာျပ၏။
``အိပ္မက္အေၾကာင္း ဘယ္သူမွမေျပာရင္ ဖေယာင္းတိုင္ ေပးမယ္´´ ဟုကတိခံေစကာ ဖေယာင္းတိုင္ ေပး၏
ဦးေက်ာ္ဒင္လည္း ဖေယာင္းတိုင္ယူၿပီး ခ်က္ခ်င္းပင္ဘုရားဘက္သို႕ထြက္သြား၏။ ဘုရားသို႕ေရာက္လွ်င္သူငယ္ခ်င္း
ဦးခ်ီတိုင္ႏွင့္ေတြ႕၍ အက်ိဳးအေၾကာင္းေမးရာ ေသရမည္ေၾကာက္၍ ဘုရားမီးပူေဇာ္ရန္လာေၾကာင္း ေျပာျပေသာအခါ ဦးခ်ီတုိင္က ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ ေမးစမ္းၿပီး တြက္ခ်က္ၾကည့္၏။
``ဟ … မြန္းေက်ာ္ဒင္၊ မင္းစေနၿဂိဳလ္ထဲမွာ ပါလားကြ၊ ေအးေၾကာက္ေတာ့လဲ သိပ္ေၾကာက္မေနနဲ႕ေပါ့၊ မင္း အိမ္မွာ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းထြက္ကိန္းလဲ ေတြ႕ေနရတယ္´´ ဟုေျပာလိုက္ရာ -
``ဟ… မေျပာစမ္းပါနဲ႕ကြာ၊ နဂိုကမွေၾကာက္ရတဲ့အထဲ´´ ဟုေျပာလွ်င္-
``ငါကေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ေဗဒင္ကေျပာေနတာ´´ ဟုထပ္၍ ေလာျပန္သျဖင့္ ဦးေက်ာ္ဒင္မွာ ေဆာင္တည္ ရာမရ ပို၍ပင္ေၾကာက္လန္႕ေနေတာ့သည္။
ေသရမည္ကို ေၾကာက္လန္႕လွ၍ မေသတရားရွာျခင္း အားျဖင့္ ႀကိဳးစား၍ ဘုရား၀တ္တက္မည္ ဟုအားခဲ လုိက္သည္။ သူငယ္ခ်င္း ဦးခ်ီတိုင္ႏွင့္ ဦးစံတင္တို႕ကိုလည္း ေန႕စဥ္ဘုရား ၀တ္တက္ ၀တ္ကပ္ရန္ သတိေပးေတာင္း ပန္ထား၏။
အေၾကာင္းတရားတို႕သည္ ဆန္းၾကယ္လွကုန္၏။ ထစ္ထစ္ခ်သတ္မွတ္ၿပီး လႊတ္လိုက္ေသာကံတရားက အ ခ်ိန္နီးကပ္လွၿပီျဖစ္၍ ဘ၀ကိုအက်ဥ္းရုန္းကာ တက္သုတ္ႏွင္ေလေတာ့သည္။
မ်ားမၾကာမီကာလ လသာေသာ ညတစ္ည၌ ဦးေက်ာ္ဒင္သည္ ဦးစံတင္ႏွင့္ အတူ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္၌ စကား ေျပာရင္း ႏွစ္ေယာက္သား အိပ္ေပ်ာ္သြားၾက၏။တစ္နာရီခန္႕ရွိလွ်င္ ဦးေက်ာ္ဒင္က ဦးစံတင္အား အလန္႕တၾကား လႈပ္ ၍ႏိုးၿပီးလွ်င္ -
``ကဲ မင္းေျပာတာ ငါနားမလည္ဘူးကြ၊ ဆက္ၿပီးေျပာစမ္းပါအံုး´´ ေလာတိုက္ေပးရာ ဦးစံတင္မွာ အိပ္မႈန္စံု မႊားျဖင့္ -
``က်ဳပ္ဘာေျပာလို႕လဲ´´ ဟု ေၾကာင္အမ္းအမ္းေျပာလိုက္ကာမွ ဦးေက်ာ္ဒင္သည္ မိမိဘာသာ အိပ္မက္ထဲ တြင္ႏွစ္ေယာက္သား စကားေျပာၾကရာ နားမရွင္း၍ ထပ္ေမးမည္ရွိစဥ္ ႏိုးလာေသာ္လည္း အိပ္မက္ဇာတ္လမ္းအရ ဆက္၍ ေမးေနမိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိရသြား၏။
``ငါေတာ့ ေသဖို႕ရက္ နီးေနျပန္ထင္ပါရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းရာ၊ ခုတစ္ခါ အိပ္မက္မက္ျပန္တယ္၊ မင္းကငါ့ကို ေျပာ တယ္၊ `သတၱ၀ါေတြဟာ အလြန္တနားစရာေကာင္းေနၿပီ၊ ကပ္ႀကီးသံုးပါးဆိုက္ေနတယ္၊ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားၿပီး ေခ်ာက္ကမ္းပါး က်ကုန္ၿပီ´ လို႕ေျပာေတာ့ ငါက `ေခ်ာက္ကမ္းပါး၊ က်မွန္းေတာ့သိတယ္၊ ခုေနမ်ား လမ္းမွန္ေတြ႕ ရင္ လိုက္ခ်င္ပါသကြာ´ လို႕ ျပန္ေျပာတာကိုးကြ၊ ဒီေတာ့မင္းက `လမ္းမွန္ေရာက္ခ်င္ရင္ မခက္ပါဘူး၊ လမ္းဆံု လမ္းမ လမ္းေလးခြ ကေနေစာင့္ပါ၊ လမ္းမွန္ျပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္´လို႕ ေျပာတာကို ငါနားမရွင္းလို႕ေမးတာ၊ လက္ စသတ္ေတာ့ မင္းလဲဘယ္သိမလဲ၊ အိပ္မက္ထဲမွာ ေျပာၾကတဲ့စကားဟာကိုး´

အိပ္မက္တိတၳဳံ စိတ္မလံု မယံုစားလြန္းရာ

``မြန္းစံတင္၊ ငါမလဲ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပဒ္ေရာက္ေနၿပီ၊ ဒီအတိုင္း ေနလို႕ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ ငါ့စိတ္ကို ေဆးကုမွျဖစ္ေတာ့ မယ္၊ တစ္ေန႕ကအိပ္မက္မက္သလို ငါ့အိမ္ေရွ႕မွာ မ႑ပ္ထိုးၿပီး ဘုရားရုပ္ပြားတစ္ဆူ ပင့္ထားမယ္၊ ရြာက ၀တ္အသင္း သူ အသင္းသားေတြလဲ ဘုရားထိမသြားပါနဲ႕၊ ဒီမွာဘဲ သံုးေလးရက္လာ ၀တ္တက္ဖို႕ဖိတ္မယ္၊ ဧည့္လည္းခံမယ္၊ မေကာင္းဘူးလား´´ ဟု မိမိ စိတ္ခ်မ္းသာမည္ ထင္သည့္အတိုင္း ေျပာဆိုစီမံရာ ဦးစံတင္ကလည္း သေဘာတူ၍ မ႑ပ္အတူထိုးၾကေလ၏။ ညဥ့္ဦးယံ ထမင္းစားေသာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ စြန္းလြန္းရြာမွ ဘုရား တရား ၀ါသနာပါသူမ်ား လာေရာက္၀တ္တက္ၾက၊ တရားစကားေျပာၾက၊ ျငင္းခံုၾက၏။ မေရႊရည္မွာ ပါရမီျဖည့္ကာ ေဆးကြမ္း လက္ဖက္ျဖင့္ ဧည့္ခံရွာ၏။ ဦးေက်ာ္ဒင္လည္း အတန္ငယ္ စိတ္သက္သာရာ ရဟန္ရွိသည္။
မေသတရားကား မေတြ႕ေသးေခ်။
ဤေနရာ၌ ေယာဂီတို႕သတိျပဳရမည္မွာ အိပ္မက္ႏွင့္ အတိတ္ နိမိတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သိလွ်င္ အိပ္မက္ႏွင့္ အတိတ္နိ မိတ္တို႕သည္ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ နတ္တို႕ျပေဆာင္ တေဘာင္အတိတ္နိမိတ္ အိပ္မက္ လကၡဏာ ေဗဒင္တို႕သည္ ေကာင္းက်ိဳးကို ေပးႏိုင္ေသာ အစစ္မ်ားရွိသကဲ့သို႕ လမ္းလႊဲေခ်ာက္က်ေစေသာ အတုမ်ားလည္း မ်ား ကုန္၏။ ေယာဂီ၌ အစစ္အတု ခြဲျခားႏိုင္ေသာ အင္အားမရွိလွ်င္ ပို၍ ရွဳပ္ေထြးေစႏိုင္၏။ အလုပ္ပ်က္တတ္ေပသည္။
``ေယာဂီ(ရဟန္း)သည္ ေဆးကု ေဗဒင္ေဟာ စေသာ ေလာကီအလုပ္မ်ားကို မလုပ္ရ၊ မယံုၾကည္ရ။ ဥပါသိ ကာသည္ `ေကာတုဟလ မဂၤလာ´ ကိုမယံုရ ´´ စသည္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ တားျမစ္ေတာ္မူ၏။ ေယာဂီအား အလုပ္ပ်က္ ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ခြဲျခားႏိုင္ပါမူကား အလုပ္ခြင္၌ အလြန္ အက်ိဳးမ်ားသည္မွာ ေတာ့အမွတ္ပင္။
မည္သို႕ျဖစ္ေစ၊ `ပါရမီရွိသူ၊ ကံေကာင္းသူအား ျမင္ရမျမင္ရသူမ်ား အားလံုး ၀ို္င္းကူ၍ လုပ္ေပးေနၾကရသည္´ ဟု ေယာဂီအႀကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ပါေလ။ (ေန႕စဥ္ ေမတၱာပို႕၍ အမွ်ေပးပါေလ။ အကူအညီကိုလည္း ေတာင္းခံႏိုင္ေပ၏။) ထမင္းခ်က္တတ္သူက ခ်က္ေပးရ၏။ တရားျပတတ္သူက ျပေပးရ၏။ အိပ္မက္လုပ္တတ္သူတို႕က အိ္ပ္မက္လုပ္ေပး ၾကသည္။
``တရားအားထုတ္သူထက္ ပါရမီရွိသူ၊ ကံေကာင္းသူအား ေလာက၌ မရွိၿပီ´´ ဟုသာ ယံုၾကည္၍ ကိုယ့္အ လုပ္ကိုသာ တြင္တြင္ႀကီးလုပ္ၾကရာ၏။ တရားသည္ တရားကိုသာ ေပးလိမ့္မည္။
ကံတရားတို႕၏ အက်ိဳးေပးပံုမွာ ဆန္းၾကယ္လွ၏။ အကုသိုလ္ အရာ၌ နတ္ဆိုးႀကီး တစ္ဦးက ေခါင္းေဆာင္ စီ မံေနသကဲ့သို႕ လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္အရာ၌ နတ္သူေတာ္ေကာင္းႀကီးတစ္ဦးက ဦးေဆာင္ခန္႕ခြဲေနသကဲ့သို႕လည္း ေကာင္း၊ ျမင္ေနရတတ္၏။ အလြန္လည္း အကြက္ေစ့၍ တိက်လွေပစြာ့။
ကမၼႆကတာ = ကံအေၾကာင္းရင္းကို မျမင္၊ ဤေနရာ၌သာ အသိလမ္းဆံုးၾကရာမွ နတ္ကိုးကြယ္ေသာ ၀ါဒ၊ ဖန္ဆင္းရွင္ ဘာသာတို႕ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏။

လယ္တီဆရာေတာ္၏ ေက်းဇူး

ပထမတစ္ရက္ ႏွစ္ရက္တြင္ ရြာထဲက အဘိဓမၼာဆရာ စာသမားမ်ားသာ လာၾက၏။ သံုးရက္ေျမာက္ေသာေန႕ တြင္ကား စတီးဘရားသားစက္ထဲမွ စာေရးႀကီးဦးဘစံသည္ အထူးပင့္ဖိတ္ရဘဲ တရားေဆြးေႏြးရန္ ေပါက္လာ၏။ စက္ ထဲသို႕ ထင္းေရာင္းလာၾကေသာ အညာဘက္မွ လွည္းသမားႏွစ္ေယာက္လည္း စာေရးႀကီးႏွင့္ လိုက္ပါလာၾကသည္။ လွည္းသမား တစ္ဦးမွာ ဘုန္းႀကီးလူထြက္၊ လယ္တီဆရာေတာ္၏ တပည့္ျဖစ္၍ အာနာပါန ကမၼဌာန္း အေၾကာင္းကို ပါဠိမ်ားရြတ္ကာရြတ္ကာ မ်ားစြာ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးသည္။
စာေရးႀကီး ဦးဘစံကား အာနာပါန အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာ၍ လွည္းသမားႏွင့္ စြန္းလြန္းမွ တရား ဆရာမ်ားကို မိတ္ဆက္ေပး၏။ ဦးဘစံကား လယ္တီဆရာေတာ္ကပင္ တရားထူးရထားသူ ျဖစ္ေၾကာင္း ( တ ရားစစ္ေမးၿပီး) သာဓုေခၚခံရသူ ျဖစ္သည္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္ထူးပင္တည္း။
မည္သည့္ ကိစၥမဆို အက်ိဳးတစ္ခုျဖစ္ေပၚရာ၌ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ျဖစ္ခ်င္လို႕ျဖစ္တာ ဟု သာမန္ မေအာင့္ေမ့ရာ။ မသိမျမင္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာတို႕ စုေပါင္းဆံုဆည္းမွသာ ျဖစ္ေပၚလာရသည္။ အလြန္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွပါေပ၏။
ဦးေက်ာ္ဒင္သည္ တရားသမား အဘိဓမၼာ သမားမ်ား အားရပါးရေဆြးေႏြးေနၾကသည္ကို အနားမွထိုင္၍ သက္ ျပင္းခ်ကာ မလႈပ္မရွက္ေတြေတြႀကီး နားစိုက္ေန၏။ သူတို႕ေျပာေသာ စကားမ်ားတြင္ နားမလည္သည္က မ်ားသည္။ သို႕ေသာ္ `အာနာပါန´ ဟူေသာစကားကို ထပ္ခ်ည္တလဲ့လဲ ေျပာဆိုေနၾကရာ `အာနာပါန´ ဟူေသာ အသံကို ၾကား ရခါမွ်ျဖင့္ ဦးေက်ာ္ဒင္မွာ ၾကက္သီးတဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ထေန၏။
အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီး ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ သြားစဥ္ `ဘုရား´ ဟူေသာစကားကို ၾကားရခါစ ရိုးတြင္းျခင္ဆီ ထိေအာင္ ပီတိျဖစ္ရသကဲ့သို႕ ရွိ၏။
ဦးေက်ာ္ဒင္မွာ ၾကက္သီးတဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ျဖစ္ကာ အနားမွ နားေထာင္ရင္း ``သူတို႕ မဖိတ္ပဲနဲ႕ ေရာက္လာၾက တယ္။ အိပ္မက္ထဲကအတိုင္း လမ္းေလးခြက မ႑ပ္ထိုးၿပီး ေစာင့္ေနမိၿပီပဲ။ (ဦးေက်ာ္ဒင္၏ အိမ္သည္မွာ ရြာတြင္ လမ္းေလးခြဆံုျဖစ္သည္။) `သူတို႕ေျပာေနတဲ့ တရား ငါအားထုတ္လိုက္ရရင္ မုခ်ရေတာ့မွာပဲ´ ´´ ဟုစဥ္းစားေနမိ၏။
`အင္း - သူတို႕ေျပာတာ ပါဠိပါဌ္သားေတြနဲ႕၊ အကုန္လည္းနားမလည္ဘူး၊ ခက္တာပဲ။ ငါ့မွာစာကလဲမတတ္၊ ျဖစ္ေသးပါဘူးေလ´ ဟု အားေလ်ာ့ အရွံဳးေပးေသာ စိတ္ကလည္း ေနာက္ကဆက္၍ ဆြဲေနျပန္၏။
`တရားအားထုတ္လိုစိတ္´ ကို `စာမတတ္´ ဟူေသာစိတ္က လိုက္၍ေနာက္ယွက္ေနသကဲ့သို႕ ေယာဂီတိုင္း တြင္ အလားတူ စိတ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးက ကုပ္ပိုးကို ဆြဲ၍ ဆြဲ၍ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ လုပ္တတ္ေပသည္။ (ယင္းလည္း တရား သေဘာပင္တည္း။) စာသန္သူမ်ား၌ ထိုေနာက္ဆြဲအားသည္ပို၍ မ်ားတတ္၏။ စာေတြ႕လက္ေတြ႕ က်င့္ႀကံၿပီးသူမ်ားက တဲ့တဲ့ ႀကီးေျပာေသာ္လည္း မယံုႏိုင္ေသး။
ဤကဲ့သို႕ေသာ ေခတ္ႀကီးမ်ိဳး၌ ရိုးတြင္းျခင္ဆီဆိုက္မွ် တစ္စံုတစ္ခုေသာ ထိခိုက္မႈ မရွိေသးလွ်င္ `ငါေနရာမ က်ေသး´ ဟုကိုယ့္ကိုကိုယ္ အေျဖေပးကာ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ၾကၿပီ။
 

No comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြအေပါင္းအား ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္

ရွာလို႔လြယ္ေအာင္ အသစ္တင္သမွ်ေခါင္းစဥ္မ်ား

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးကို အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။